1. vejledning

1. Vejledning

Problemstilling :
Kursus- og udviklingsafdelingen på HRS har et ønske om at udvikle digitale kurser eller kursusdage indenfor AMU og IDV for at tilgodese kundernes behov.
Kunderne er virksomheder indenfor HoReCa og Storkøkken branchen, som ofte har svært ved at undvære deres personale i den daglige drift, og derfor ikke sender deres medarbejder på efteruddannelse.

Så kom Corona krisen og et krav til min afdelingen om hurtigt at kunne tilbyde digitale AMU kursuspakker til branchens hjemsendte medarbejder.
Undervisningsministeriet udgav regler og betingelserne for digitale AMU kurser den 19. marts.

Bl.a. krav om tilstedeværelse og dokumentation for at kursisten har opnået lærringsmålen.

Kursuspakkerne bliver udbudt på HRS hjemmeside den 20. marts med opstart den 31. marts

Jeg udvikler første kursus i pakke 1.  AMU 48787 Grundlæggende kostberegning, et to dages kursus.

Lærrings-didaktiske afsæt:
Illeris læringstrekant og TPACK modellen

Digital platform: 
Google Classroom og Google Mett (Anvendes i EUD på skolen, men har aldrig været brugt i Kursus, hvor man primært arbejder med office pakken og en fælles mappe på skolens drev)

Fokus områder jeg har valgt i udviklingen af dette kursus:
1. Fleksibilitet for kursisten idet mange har børn i hjemmet, samtiddig med at de tager kurset.
2. Afleverings opgaver på begge dage, for at sikre deltagelse og at læringsmålen bliver opnået, så der kan udsendes et AMU bevis.

Noter:
Evaluering af kursuspakken på ialt 5 dage sker samlet i Viskvalitet (spørgsmålen er ikke tilpasset online kursus)









Kommentarer

Populære opslag fra denne blog